Trăiască în veci…Eminescu!

Motto:

Vreme trece, vreme vine,
Toate-s vechi și nouă toate;
Ce e rău și ce e bine
Tu te-ntreabă și socoate;
Nu spera și nu ai teamă,
Ce e val ca valul trece;
De te-ndeamnă, de te cheamă,
Tu rămâi la toate rece.

15 ianuarie 1850: Dumnezeu a făcut să se nască pentru România o stea-Eminescu, o stea care aduce țării prestigiu, o stea care unește oamenii prin capodopera sa de geniu. Personal nu se considera important în această lume („Ce sunt? Un suflet moale unit c-o minte slabă,/De care nime-n lume, ah, nimeni nu întreabă”), cu atât mai puțin pentru societatea românească pe care a criticat-o la rândul său atâta! Nu își găsea niciunde locul în societate și cred că nu și l-ar găsi nici dacă ar trăi acum. Dacă își critica societatea, ce ar zice oare de a noastră care este cu mult mai rea decât a sa? Ar mai avea oare inspirație pentru poezii? Geniul său pustiu nu cred că  ar face față zilelor noastre nici măcar cât a făcut timpului său. Însuși ne îndeamnă (v. motto) să rămânem indiferenți tentațiilor acestei societăți meschine. Cu toate acestea, Eminescu rămâne etern pentru noi pentru faptul că unește timpurile, el nu va fi niciodată demodat. Opera lui i-a uimit pe înaintașii noștri, ne uimește pe noi și cu siguranță îi va uimi mai ales pe cei ce vin după noi. Trăiască în veci Eminescu! (în inimile noastre)

Dacă deodată vi s-a făcut dor să citiți o poezie de a sa :)… http://www.romanianvoice.com/poezii/poeti/eminescu.php

Eee… de ce să nu mă simt și eu mândră dacă de Eminescu mă leagă câteva lucruri?😀 : ziua lui de naștere a fost 15 ianuarie, a mea este 16 ianuarie; m-am născut în județul Botoșani, ca și el; m-am căsătorit în biserica în care el a fost botezat, și pe deasupra locuiesc  în Iași, unde am ocazia să ma plimb pe urma pașilor săi, să privesc vestiul tei al lui Eminescu și multe altele.

Un răspuns to “Trăiască în veci…Eminescu!”

  1. mihaela Says:

    e superb iasul, mi-e dor de el are un parfum aparte,nu a fost o dragoste la prima vedere dar iasul va ramane mereu in inima mea,mi-e dor de aer,de strazi, de parc,de aglomeratie


Lasă un răspuns

